STRATEGIA I MISJA UCZELNI
Misją Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych jest mobilizowanie wszystkich uczestników procesu edukacyjnego do jak najpełniejszej realizacji zakładanych efektów kształcenia na poszczególnych poziomach i formach studiów, realizacja zakładanych wytycznych we wskazanych obszarach i dziedzinach i dyscyplinach nauki. Proces dydaktyczny jak i działalność naukowo badawczą staramy się realizować na jak najwyższym poziomie, odpowiadając na potrzeby środowiska jednocześnie zapewniając możliwość realizacji indywidualnych potrzeb, zainteresowań i oczekiwań studentów.
Przekazywana w procesie kształcenia wiedza ma stanowić o kompetencjach absolwentów. Uczelnia realizuję ją dzięki autorskim programom przedmiotów przygotowywanymi przez kadrę dydaktyczną, programy te są realizowane poprzez: odpowiednie warunki nauczania i uczenia się i odpowiedni dobór najefektywniejszych metod kształcenia.
Programy nauczania wskazują najnowszą i klasyczna literaturę oraz badania naukowe własne jak i autorytetów w danej dyscyplinie nauki. Istotną rzeczą w realizacji misji uczelni jest włączanie do procesu edukacji wykładowców z doświadczeniem zawodowym, zdobytej w praktycznej działalności. Stwarza to studentowi możliwość porównania wiedzy teoretycznej z praktyczną , umożliwiają to również realizowane praktyki programowe które wyposażają studentów w dodatkowe kompetencje społeczne i zawodowe.
Dzięki tym przedsięwzięciom student zdobywa właściwy zasób wiedzy i umiejętności co pozwala jako absolwentowi na osiągnięcie zakładanego sukcesu zawodowego, kształtuje umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy i przetwarzania jej na użytek własny i całego społeczeństwa jednocześnie pozwala postrzegać uniwersalne wartości i normy etyczne.
Celami strategicznymi i operacyjnymi Uczelni są:
KSZTAŁCENIE, w tymże:
- doskonalenie jakości kształcenia;
- podnoszenie kompetencji nauczycieli akademickich;
- zwiększenie oferty studiów;
- zwiększenie oferty studiów podyplomowych i kursów;
- kształtowanie sylwetki absolwenta i kompetencji osobowościowych zgodnych z oczekiwaniami rynku pracy oraz Krajowymi Ramami Kwalifikacyjnymi, wspieranie działań studenta pozwalającymi na osiągnięcie faktycznej mobilności w obszarze ustawicznej edukacji w Kraju i UE;
- rozwijanie samodzielności studentów w procesie kształcenia,
- umiędzynarodowienie studiów- wymiana studentów i nauczycieli, opracowanie wspólnych planów i programów kształcenia z instytucjami zagranicznymi;
- zwiększenie komfortu studiowania- informatyzacja procesu kształcenia i jego obsługi.
BADANIA NAUKOWE:
- budowanie infrastruktury badawczej, umożliwienie korzystania pracownikom i studentom z najnowszej literatury fachowej, zwiększenie ilości czasopism i literatury naukowej;
- wspieranie rozwoju naukowego nauczycieli akademickich;
- zacieśnienie współpracy naukowej z innymi Uczelniami, Instytutami, Placówkami Naukowymi i placówkami zagranicznymi;
ROZWÓJ KADRY:
- podniesienie rangi zasobów ludzkich do poziomu zasobów strategicznych, opracowanie i wspieranie programu rozwoju kadry;
INFRASTRUKTURA NAUKOWO-DYDAKTYCZNA:
- kontynuacja działań mających na celu ciągłe poprawianie warunków do prowadzenia i realizacji zajęć dydaktycznych;
WSPÓŁPRACA Z OTOCZENIEM:
- współpraca z gospodarką, dostosowanie planów studiów do potrzeb studentów i interesariuszy zewnętrznych;
- współpraca z oświatą podczas seminariów, warsztatów i konserwatoriów;
- współpraca z Uczelniami o tym samym lub podobnym profilu kształcenia, realizacja wspólnych projektów;
- tworzenie płaszczyzny przedsiębiorczości dla pedagoga;
- współpraca z zagranicznymi ośrodkami akademickimi.
DZIAŁALNOŚĆ STUDENCKA:
- działalność informacyjno-integracyjna, spotkania informacyjne dla studentów, wspieranie w realizacji projektów międzyuczelnianych, komisje uczelniane staże, koła naukowe – uczestnictwo i organizacja konferencji naukowych.
- kontynuacja i poszerzenie działalności studenckiego koła naukowego „ Akademia Umiejętności Interpersonalnych”
o realizację założonych warsztatów z zakresu:
- Asertywność w komunikacji
- Empatia a rozwiązywanie konfliktów
- Zasady komunikacji werbalnej- sztuka słuchania i bariery komunikacyjne
- Komunikacja niewerbalna czyli mowa ciała
- Zasady wystąpień publicznych
- Debata czy dyskusja- walka na słowa czy dochodzenie do konsensusu
- Zasady budowania wizerunku własnego
- Osobowość a budowanie wizerunku
- Podstawy sztuki negocjacji
- Public relations w oświacie
- Współpraca ze środkami masowego przekazu
- Przygotowanie do rozmowy kwalifikacyjnej
- Rekrutacja i motywowanie pracowników
- Typy komunikacji- Informacja i perswazja
- Reguły i narzędzia wpływu społecznego: reguła wzajemności, niedostępności, zaangażowania i konsekwencji, autorytetu, lubienia i sympatii
BUDOWANIE WIZERUNKU UCZELNI W ŚRODOWISKU:
- budowanie pozytywnego wizerunku Uczelni wśród studentów, ankietowanie cykliczne studentów w celu pozyskania informacji o faktycznej opinii jakości kształcenia i warunkach studiowania;
- budowanie pozytywnego wizerunku Uczelni wśród kadry naukowo- dydaktycznej, promowanie rzetelności nauczania i wysokiej jakości obsługi administracyjnej;
- budowanie pozytywnego wizerunku Uczelni w środowisku naukowym, promowanie osiągnięć naukowo-badawczych i dydaktycznych Uczelni, wzmocnienie czynnego uczestnictwa w konferencjach, warsztatach i szkoleniach;
ZARZĄDZANIE UCZELNIĄ
- profesjonalne zarządzanie;
- dostosowanie struktury organizacyjnej do bieżących i przyszłych potrzeb;
- podnoszenie atrakcyjności i jakości kształcenia,
- budowanie marki Uczelni;
- zwiększenie efektywności pracy jednostek organizacyjnych Uczelni;
- udział studentów w zarządzaniu Uczelnią- udział studentów w ewaluacji kadry naukowo-badawczej;
- zabezpieczenie znaczącego wpływu studentów w przyznawaniu pomocy materialnej dla studentów;
- powołanie ciał kolegialnych Uczelni, komisji oraz zespołów do realizacji określonych zadań.