Administracja publiczna

Administracja Publiczna – studia I stopnia (licencjackie)

Opis specjalności:

Studenci zdobywają umiejętności niezbędne do sprawnego zarządzania instytucjami administracyjnymi, przygotowywania dokumentów urzędowych, obsługi interesantów, a także stosowania przepisów prawa w praktyce. Kładzie się duży nacisk na znajomość procedur administracyjnych, zasad etyki urzędniczej oraz nowoczesnych narzędzi informatycznych wspomagających pracę administracji.

Czego się nauczysz?

  • funkcjonowania organów administracji publicznej,
  • stosowania przepisów prawa administracyjnego, cywilnego i konstytucyjnego,
  • zarządzania zasobami ludzkimi i finansowymi w sektorze publicznym,
  • przygotowywania dokumentów urzędowych i decyzji administracyjnych,
  • komunikacji z obywatelami i instytucjami,
  • posługiwania się systemami informatycznymi stosowanymi w administracji.

Perspektywy zawodowe:
Absolwenci kierunku Administracja o specjalności Administracja Publiczna znajdują zatrudnienie m.in. w:

  • urzędach gmin, powiatów i województw,
  • administracji rządowej,
  • instytucjach Unii Europejskiej,
  • służbie cywilnej,
  • organizacjach pozarządowych współpracujących z administracją,
  • sektorze prywatnym (np. działy administracyjne firm).

Tytuł zawodowy: licencjat
Czas trwania: 3 lata (6 semestrów)
Forma studiów: niestacjonarne

Przejdź do treści