🎓 WSNP partnerem merytorycznym konferencji MOSTY EDUKACJI!
Z radością informujemy, że Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych w Warszawie została partnerem merytorycznym ogólnopolskiej Konferencji Oświatowej MOSTY EDUKACJI, która odbędzie się w dniach 29–30 września 2025 r. w Hotelu Gołębiewski w Mikołajkach.
Wydarzenie skierowane jest do dyrektorów, nauczycieli oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego, a jego główne hasła to: Dialog, Inspiracje, Rozwój.
W programie:
📅 2 dni spotkań,
📚 20 modułów tematycznych,
👥 ponad 200 uczestników!
Z dumą informujemy, że jednym z prelegentów będzie Dziekan WSNP – Maria Rotkiel, która poprowadzi wykład pt.
„Przepis na szczęście”
🕐 godz. 13:00–14:00, 29 września 2025 r.
🔗 Szczegóły i program konferencji: https://poregizycko.pl/index.php/home/mosty-edukacji
✍️ Rejestracja: Formularz zgłoszeniowy
Serdecznie zapraszamy do udziału!
Szanowni Studenci,
uprzejmie informujemy, że w dniu 2 maja 2025 r. (piątek) wszystkie jednostki administracyjne Uczelni będą nieczynne.
Przy okazji życzymy Wam wspaniałej, słonecznej i pełnej odpoczynku majówki! ☀️🌿
KOŁO NAUKOWE TEORII I PRAKTYKI PSYCHOLOGICZNEJ
/UCZYĆ SIĘ, TO ZNACZY ODKRYWAĆ – Mark Twain/
Koło Naukowe Teorii i Praktyki Psychologicznej zaprasza wszystkich studentów psychologii, którzy chcą poszerzać swoje horyzonty, rozwijać umiejętności zawodowe oraz zdobywać doświadczenie w działaniach edukacyjnych. Jeśli interesujesz się psychologią, chcesz doskonalić swój warsztat pracy i aktywnie uczestniczyć w realizacji ciekawych projektów – to miejsce właśnie dla Ciebie!
Działalność w Kole to szansa na rozwój kompetencji organizacyjnych i interpersonalnych, a także na odkrycie i rozwijanie twórczego potencjału. Pokażemy Ci, jak kreatywność może wzbogacić Twoją pracę zarówno z dziećmi, jak i z dorosłymi.
Zastanawiasz się, jak to wygląda w praktyce? Dołącz do nas i przekonaj się sam. Razem możemy stworzyć coś naprawdę inspirującego!
Cele Koła Naukowego Teorii i Praktyki Psychologicznej
- Poszerzanie wiedzy psychologicznej
Umożliwienie studentom pogłębiania wiedzy z zakresu psychologii, poprzez uczestnictwo w spotkaniach, warsztatach, wykładach i projektach naukowo-dydaktycznych. - Rozwój praktycznych umiejętności zawodowych
Doskonalenie warsztatu pracy przyszłego psychologa poprzez praktyczne działania, ćwiczenia metodyczne, projekty edukacyjne oraz współpracę ze środowiskiem. - Wspieranie kreatywności i rozwoju artystycznego
Inspirowanie do twórczego myślenia i działania oraz pokazanie, jak można go wykorzystać w pracy z różnymi grupami wiekowymi. - Integracja środowiska studenckiego
Tworzenie przestrzeni do współpracy, wymiany doświadczeń i budowania relacji między studentami zainteresowanymi psychologią. - Kształtowanie kompetencji miękkich
Rozwijanie umiejętności interpersonalnych, organizacyjnych, komunikacyjnych i pracy zespołowej poprzez aktywne uczestnictwo w działalności Koła. - Realizacja i współtworzenie projektów edukacyjnych
Inicjowanie oraz uczestniczenie w projektach lokalnych, uczelnianych i ogólnopolskich, które wspierają rozwój edukacji, innowacji psychologicznych oraz aktywności społecznej. - Promowanie postawy refleksyjnego praktyka
Zachęcanie do krytycznego myślenia, analizy własnych działań psychologicznych i ciągłego doskonalenia siebie jako przyszłego psychologa.
Opiekunem Koła jest dr Karolina Mudło-Głagolska.
Jak dołączyć? Wypełnij deklarację członkowską dostępną pod tym linkiem: DEKLARACJA
Nie czekaj ! Zapisy trwają do 4 maja 2025 !
Czekamy właśnie na Ciebie!
Zespół Koła Naukowego Teorii i Praktyki Psychologicznej
Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych w Warszawie
KOŁO NAUKOWE TEORII I PRAKTYKI PEDAGOGICZNEJ
/UCZYĆ SIĘ, TO ZNACZY ODKRYWAĆ – Mark Twain/
Koło Naukowe Teorii i Praktyki Pedagogicznej zaprasza wszystkich studentów pedagogiki, którzy chcą poszerzać swoje horyzonty, rozwijać umiejętności zawodowe oraz zdobywać doświadczenie w działaniach edukacyjnych. Jeśli interesujesz się pedagogiką, chcesz doskonalić swój warsztat nauczyciela i aktywnie uczestniczyć w realizacji ciekawych projektów – to miejsce właśnie dla Ciebie!
Działalność w Kole to szansa na rozwój kompetencji organizacyjnych i interpersonalnych, a także na odkrycie i rozwijanie twórczego potencjału. Pokażemy Ci, jak kreatywność może wzbogacić Twoją pracę zarówno z dziećmi, jak i z dorosłymi.
Zastanawiasz się, jak to wygląda w praktyce? Dołącz do nas i przekonaj się sam. Razem możemy stworzyć coś naprawdę inspirującego!
Cele Koła Naukowego Teorii i Praktyki Pedagogicznej
- Poszerzanie wiedzy pedagogicznej
Umożliwienie studentom pogłębiania wiedzy z zakresu pedagogiki, poprzez uczestnictwo w spotkaniach, warsztatach, wykładach i projektach naukowo-dydaktycznych. - Rozwój praktycznych umiejętności zawodowych
Doskonalenie warsztatu pracy przyszłego nauczyciela poprzez praktyczne działania, ćwiczenia metodyczne, projekty edukacyjne oraz współpracę ze środowiskiem szkolnym i pozaszkolnym. - Wspieranie kreatywności i rozwoju artystycznego
Inspirowanie do twórczego myślenia i działania, rozwijanie zmysłu artystycznego oraz pokazanie, jak można go wykorzystać w pracy z różnymi grupami wiekowymi. - Integracja środowiska studenckiego
Tworzenie przestrzeni do współpracy, wymiany doświadczeń i budowania relacji między studentami zainteresowanymi edukacją i pedagogiką. - Kształtowanie kompetencji miękkich
Rozwijanie umiejętności interpersonalnych, organizacyjnych, komunikacyjnych i pracy zespołowej poprzez aktywne uczestnictwo w działalności Koła. - Realizacja i współtworzenie projektów edukacyjnych
Inicjowanie oraz uczestniczenie w projektach lokalnych, uczelnianych i ogólnopolskich, które wspierają rozwój edukacji, innowacji pedagogicznych oraz aktywności społecznej. - Promowanie postawy refleksyjnego praktyka
Zachęcanie do krytycznego myślenia, analizy własnych działań pedagogicznych i ciągłego doskonalenia siebie jako przyszłego pedagoga.
Opiekunem Koła jest dr Katarzyna Miłek.
Jak dołączyć? Wypełnij deklarację członkowską dostępną pod tym linkiem: DEKLARACJA
Nie czekaj ! Zapisy trwają do 4 maja 2025 !
Czekamy właśnie na Ciebie!
Zespół Koła Naukowego dla Pedagogów
Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych w Warszawie
🌿🐣 🐣🌿
Z okazji Świąt Wielkanocnych
składamy najserdeczniejsze życzenia wszystkim Studentom, Pracownikom oraz Partnerom naszej Uczelni.
Niech ten wyjątkowy czas napełni Państwa serca nadzieją, spokojem i radością.
Życzymy wytchnienia od codziennych trosk, rodzinnego ciepła, a także wielu inspiracji i sił do realizacji osobistych i zawodowych celów.
Niech Wielkanoc przyniesie odnowę ducha,
a wiosenna energia towarzyszy Państwu przez cały rok.
Wesołego Alleluja!
Z wyrazami szacunku,
Władze Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych
Wyższa Szkoła Nauk Pedagogicznych
zaprasza na konferencję:
SAMOTNOŚĆ DZIECI (NIE TYLKO W SIECI)
Psychologiczne konsekwencje dorastania w cyfrowej rzeczywistości
Z radością informujemy, że z inicjatywy Samorządu Studenckiego Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych organizowana jest ogólnopolska konferencja poświęcona problematyce samotności dzieci i młodzieży w dobie cyfrowej transformacji.
📅 Termin: 26 kwietnia 2025 r.
📍 Miejsce: Centrum Konferencyjne WEST GATE, Al. Jerozolimskie 92, 00-807 Warszawa
Konferencja poruszy niezwykle istotne zagadnienia związane z psychologicznymi skutkami dorastania w świecie pełnym ekranów, mediów społecznościowych i cyfrowej komunikacji. Prelegenci – uznani eksperci z dziedziny psychologii, pedagogiki i zdrowia psychicznego – przybliżą uczestnikom realia współczesnego dorastania oraz sposoby wsparcia dzieci i młodzieży doświadczających samotności.
Program wydarzenia:
od 8:15 – Rejestracja uczestników
9:00 – dr Maria Rotkiel: Charakterystyka pokolenia Alfa
9:45 – prof. dr hab. Mariusz Z. Jędrzejko: Psychospołeczne aspekty uwikłania w sieci. Czym są i jak rozwijają się cyberzaburzenia
10:30 – dr Piotr Toczyski: Jak interweniować, kiedy niepokoi nas świat dziecka
11:15 – Przerwa kawowa
11:45 – Dorota Zawadzka: Ich błękitny świat – wpływ korzystania z urządzeń cyfrowych na psychikę młodzieży
12:30 – mgr Katarzyna Kucewicz: Influencer – czy to dobry wzór do naśladowania?
13:15 – mgr Monika Węgrzyn: Samotność 2.0 – pułapki i możliwości AI
14:00–14:30 – Marta Bartosik-Piotrowska: Nie jesteś sam/a – praktyczne narzędzia do pracy z młodzieżą w świecie cyfrowej samotności
Prelegenci:
Psycholog, terapeutka, trenerka motywacyjna, mówczyni inspirująca, w 2006r. uzyskała Completion Certificate Oxford Course in Cognitive Behavioural Therapy, w 2008r. uzyskała Certyfikat Psychoterapeuty Poznawczo-Behawioralnego Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczej i Behawioralnej zgodnie ze standardami European Association for Cognitive and Behavioural Therapies. Dyplomowana Specjalistka Public Relations, trenerka rozwoju zawodowego i osobistego, doradca biznesowy. Specjalizuje się w terapii rodzinnej, terapii par, terapii dzieci i młodzieży. Od ponad 20 lat prowadzi praktykę psychologiczną, terapeutyczną i trenerską specjalizując się w nurcie poznawczo-behawioralnym oraz systemowym i motywacyjnym.
Pedagog społeczny, specjalny i socjolog, dr w zakresie pedagogiki specjalnej, dr hab. nauk społecznych, profesor Akademii Nauk Stosowanych. Diagnosta i terapeuta uzależnień oraz cyberzaburzeń, mediator rodzinny, twórca i dyrektor naukowy Centrum Profilaktyki Społecznej, jednej z największych polskich platform profilaktyki zachowań ryzykownych i uzależnień, przewodniczący Rady Programowej Fundacji Bonum Humanum. Kieruje Ośrodkiem Wsparcia dla dzieci i Dorosłych z Uzależnieniami i Zaburzeniami w Józefowie. Praktyk.
Psycholożka rozwojowa, zyskała popularność dzięki prowadzeniu w latach 2006–2008 programu „Superniania” na antenie telewizji TVN. Po ukończeniu studiów na wydziale psychologii Uniwersytetu Warszawskiego pracowała jako wykładowczyni w katedrze psychologii rozwoju, a następnie psychologii wychowawczej. Oprócz zajęć kursowych prowadziła autorskie fakultety dla studentów „Telewizja dla dziecka” i „Świat według dziecka”. Do 2007 prowadziła zajęcia z psychologii rozwoju człowieka w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie. Współpracuje z wieloma organizacjami pozarządowymi, czynnie wspierała akcję „Bicie jest głupie”. Współdziałała między innymi z Krajowym Centrum Kompetencji, wspierając takie kampanie jak „Kocham. Nie biję.”, „Kocham. Reguję” oraz inne przedsięwzięcia społeczne. Zaangażowała się w działalność wspierającą nowelizację Ustawy o Przeciwdziałaniu Przemocy w Rodzinie, czynnie uczestnicząc w posiedzeniach komisji sejmowej i senackiej. Od 2000 współpracuje z Komitetem Ochrony Praw Dziecka. Od 2010 jest ambasadorką akcji Cała Polska Czyta Dzieciom. Współpracuje z Rzecznikiem Praw Dziecka.
Dr socjologii, mgr psychologii, autor często cytowanych publikacji z cyfrowej pedagogiki mediów. Wypracował koncepcję srebrnych treści cyfrowych, czyli włączania osób starszych jako twórców do przestrzeni social media. Jest międzynarodowym konsultantem najlepszych praktyk Komisji Europejskiej i WHO dla zdrowia publicznego, także na rzecz osób z doświadczeniem uchodźczym. Współtworzył międzynarodowe konsorcja w Niemczech, Szwecji, Wielkiej Brytanii i Stanach Zjednoczonych. Promował trzydzieści internetoznawczych prac magisterskich w elitarnej grupie Collegium Civitas. Od 2008 r. pracuje nieprzerwanie w Akademii Pedagogiki Specjalnej, gdzie kieruje samodzielnym zakładem mediów i komunikacji społecznej oraz powiązaną z nimi specjalnością dyplomową. Związany też z kilkoma wysoko ocenianymi ośrodkami badawczymi klasy A+ poprzez doktorat z socjologii w IFiS PAN, pracę nad badaniami internetu w socjologiczno-informatycznym OPI PIB, a wcześniej studia na Uniwersytecie Warszawskim. Należy do Zespołu Pedagogiki Medialnej przy Komitecie Nauk Pedagogicznych PAN. Jest superwizorem ogólnoeuropejskiej certyfikacji psychologów w Polsce. Wybrane publikacje: „O sednie terminu social media: Web 2.0 a sprawność użytkowników w generowaniu treści”; „Jak mit jednoczy Europę”?; „World Internet Project. Polska 2010-2012”; „Od pedagogiki europeizacji do andragogiki srebrnych treści cyfrowych”; „Jak mądrość cyfrowa w powiązaniu z mądrością życiową umożliwia realizację archetypu mędrca w internecie”.
Psycholożka, psychoterapeutka, seksuolożka i pedagożka. Od 15 lat prowadzi praktykę psychoterapeutyczną w jednej z warszawskich przychodni. Autorka poradników psychologicznych dla dorosłych i książek terapeutycznych dla dzieci. Publikuje w czasopismach psychologicznych takich jak „Charaktery”, „Psychologia w praktyce”. Jest felietonistką magazynu Wysokie Obcasy oraz stałą ekspertką w programie „Dzień Dobry TVN”. Prowadzi szkoleniami w całej Polsce, wspierając zarówno pacjentów jak i innych psychoterapeutów. Od 5 lat psychoedukuje na instagramie @psycholog_na_insta
Psycholog, logopeda w Publicznej Szkole Podstawowej w Krościenku Wyżnym. Członek Powiatowego Zespołu ds Orzekania o Niepełnosprawności jako pedagog i doradca zawodowy. Wykładowca akademicki, trener, edukator w ośrodkach doskonalenia nauczycieli. Pasjonatka nowoczesnych technologii, koordynator cyfrowych projektów edukacyjnych. Prelegent konferencji w temacie AI w edukacji, TiK w edukacji. Psychoprofilaktyk społeczny, nauczyciel edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej, dyplomowany terapeuta osób ze spektrum autyzmu i z zespołem Aspergera.
To twórczyni i autorka Emocjolandii, specjalistka w tworzeniu unikalnych materiałów edukacyjnych o emocjach, dedykowanych dzieciom, nastolatkom i dorosłym. Marta od lat z pasją rozwija narzędzia wspierające rozwój emocjonalny, które pomagają w budowaniu empatii, zrozumienia i świadomego podejścia do uczuć. Jej materiały są wykorzystywane w domach, szkołach i gabinetach terapeutycznych, stając się nieocenionym wsparciem w rozmowach o emocjach. Jako certyfikowana trenerka Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) oraz doświadczony szkoleniowiec, Marta prowadzi warsztaty i szkolenia dla nauczycieli i terapeutów. Dzięki jej praktycznemu podejściu i wnikliwej znajomości potrzeb dzieci i młodzieży, uczestnicy jej szkoleń otrzymują konkretne, sprawdzone narzędzia do pracy w obszarze emocji i relacji. Marta Bartosik-Piotrowska jest nie tylko ekspertem w swojej dziedzinie, ale przede wszystkim osobą pełną zaangażowania i empatii, której misją jest budowanie przestrzeni do rozmów o emocjach w każdej rodzinie, klasie i społeczności.
Dla kogo?
Konferencja skierowana jest do studentów psychologii i pedagogiki, nauczycieli, terapeutów oraz wszystkich zainteresowanych problematyką zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży, a także wpływem technologii na życie młodego pokolenia.
Dlaczego warto?
W świecie, w którym technologia przejmuje coraz więcej sfer naszego życia, kluczowe staje się zrozumienie jej wpływu na relacje społeczne, emocje oraz poczucie przynależności. Uczestnicy konferencji będą mieli okazję poszerzyć swoją wiedzę, zdobyć praktyczne narzędzia i wziąć udział w ważnej społecznej debacie.
Zapisz się już dziś:
🔗 Formularz rejestracyjny – kliknij tutaj
W imieniu Wyższej Szkoły Nauk Pedagogicznych oraz Samorządu Studenckiego – serdecznie zapraszamy do udziału!
Razem twórzmy przestrzeń do dialogu i realnej zmiany.
Organizator
Szanowni Studenci,
Z dumą informujemy o zawartym właśnie porozumieniu pomiędzy @wyższaszkołanaukpedagogicznych i @teachforpoland, które oznacza m.in. wspólne działanie w zakresie zwiększania atrakcyjności zawodu nauczyciela, podnoszenia jakości kształcenia przyszłych nauczycieli, rozwoju kompetencji liderskich studentów, wsparcie ich w rozwoju zawodowym oraz budowanie społecznej odpowiedzialności za jakość edukacji w Polsce.
Dziękujemy za zaufanie i cieszymy się na to, co przyniesie nam wspólnie 2025 r.
https://www.instagram.com/teachforpl/
Szanowni Studenci,
uprzejmie prosimy o zapoznanie się z komunikatem władz Uczelni, który dostępny jest pod poniższym linkiem:
Zachęcamy do uważnego przeczytania jego treści.
Z poważaniem,
Szanowni Studenci,
Z przyczyn niezależnych od Uczelni, zajęcia dla studentów mających zjazd stacjonarny w weekend 23-24 listopada zostały przeniesione z lokalizacji:
Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe Golden Floor Prosta
ul. Prosta 69, Warszawa
na:
Centrum Konferencyjno-Szkoleniowe Golden Floor Centrum
Al. Jerozolimskie 65/79, Warszawa – 2. piętro.
Jednocześnie informujemy, że dla studentów mających zajęcia w lokalizacji:
ADN Centrum Konferencyjne
ul. Grzybowska 56, budynek GH; wejście B
miejsce zajęć pozostaje bez zmian.
Przepraszamy za wszelkie niedogodności związane z tą zmianą i dziękujemy za wyrozumiałość.
Szanowni Studenci,
Uprzejmie informujemy, że ze względu na wzmożone prace Komisji Stypendialnej, dyżur telefoniczny w dniach 19–21 listopada 2024 r. zostaje odwołany.
Dyżur zostanie wznowiony w kolejnym tygodniu.
Dziękujemy za zrozumienie.
Z poważaniem,
Zespół Komisji Stypendialnej
Szanowni Państwo,
Chcielibyśmy podzielić się z Państwem informacją o ostatniej, trzeciej konferencji z cyklu Akademickiego Wsparcia Polskiej Szkoły, która odbyła się w Zamku w Gniewie.
Tematem przewodnim tego spotkania było „Nowe technologie a zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży – nieoczywiste związki”.
Profesor Jacek Pyżalski, doktor habilitowany nauk humanistycznych i wykładowca na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, poruszył kwestie związane z wpływem Internetu na zdrowie psychiczne młodych ludzi oraz omówił, jak rodzice mogą wspierać odpowiednie korzystanie z technologii przez pokolenie Z i Alfa.
Drugą prelekcję „Przeciwdziałanie zachowaniom ryzykownym: rola placówek, nauczycieli i rodziców” wygłosił dr Piotr Kilańczyk, historyk i pedagog. Omówił on współczesne tendencje wśród młodzieży dotyczące substancji psychoaktywnych, zachowań agresywnych oraz zaburzeń nastroju, a także rolę szkoły w profilaktyce.
Dziękujemy wszystkim za udział i zapraszamy do kolejnych spotkań w ramach Akademickiego Wsparcia Polskiej Szkoły!
Za Nami pierwsze spotkanie z cyklu „Akademickie Wsparcie Polskiej Szkoły” .
Uczestnicy konferencji wysłuchali wykładu „Szkolna apteczka pierwszej pomocy emocjonalnej” poprowadzonego przez Magdalenę Adler – psychologa, pedagoga, specjalistę psychoterapii dzieci i młodzieży z Katowickiego Instytutu Psychoterapii
oraz uczestniczyli w warsztatach pt. „Wsparcie dziecka z niepełnosprawnością – interdyscyplinarne oddziaływania terapeutyczne” zrealizowanych przez Joannę Łodzińską-Czoch – dyrektora Przedszkola Specjalnego im. Małych Bohaterów w Jastrzębiu -Zdroju, z możliwością zapoznania się z tunelem sensorycznym.
Dziękujemy organizatorom i prelegentom za tak cenne i inspirujące wydarzenie!